Звітування директора ЗОШ №20 Никифоренка В.М. за 2019 – 2020 навчальний рік

 

         З березня 2005 року МОН України (наказ №178) Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, запровадило щорічні звіти директорів шкіл про виконану роботу у навчальному закладі. Звітування керівників здійснюється з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації. Завдання такого звітування забезпечити прозорість, відкритість, демократичність  в роботі школи, залучення громадськості  до співпраці.

   Як директор школи, у своїй діяльності  протягом звітного періоду, я керувався  Законом України «Про загальну середню освіту», Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників школи, посадовими обов`язками директора, членів адміністрації та всіх  працівників школи, колективним договором, Положенням про порядок звітування керівників шкіл

На початок 2019-2020 н.р. у школі навчалось 798 учнів. На кінець навчального року - 802 учні. З них 6 учнів – навчалося на індивідуальному навчанні. Учні 1-2 класів протягом навчального року відповідно до наказу МОН України від 20.08 2018 № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класу у Новій українській школі», оцінюються вербально. Це – 165 учнів. У початковій школі у 12 класах навчалося 347 учнів, у основній школі в 15-и класах – 419 учнів, у старшій школі навчалося 36 учнів.

Минулого року 35 учнів 11 класу ( 1 учень не зʹявився ) з 21.05.2019. по 11.06.2019р. здавали державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної освіти, проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання, а саме:

 

21.05.2019 року математику – 15 учнів;

23.05.2019 року українську мову – 35 учнів;

28.05.2019 року англійську мову – 19 учнів;

06.06.2019 року біологію – 7 учнів;

04.06.2019 року історію України – 20 учнів;

11.06.2019 року географію – 10 учнів.

Отримали такі результати:

українська мова – 35 учнів: початковий рівень – 1 учень;

середній рівень – 15 учнів;

достатній рівень – 14 учнів;

високий рівень – 5 учнів;

 

історія України – 20 учнів: середній рівень – 4 учні;

достатній рівень – 12 учнів;

високий рівень – 4 учні;

 

математика - 15 учнів: початковий рівень – 1 учень;

середній рівень – 6 учнів;

достатній рівень – 8 учнів;

 

біологія – 7 учнів: середній рівень – 4 учні;

достатній рівень – 3 учні;

 

географія – 10 учнів: середній рівень – 2 учні;

достатній рівень – 5 учнів;

високий рівень – 3 учні;

 

англійська мова – 18 учнів: початковий рівень – 1 учень;

середній рівень – 8 учнів;

достатній рівень – 5 учнів;

високий рівень – 4 учень.

У 2019-2020 навчальному році випускники 11 класу - 36 учнів ( 1 учень звільнений), здаватимуть державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної освіти у формі зовнішнього незалежного оцінювання з 25.06.2020р. по 17.07.2020р., а саме:

25.06.2020 року математику – 16 учнів;

30.06.2020 року українську мову – 35 учнів;

02.07.2020 року фізику – 2 учні;

07.07.2020 року англійську мову – 13 учнів;

13.07.2020 року біологію – 10 учнів;

09.07.2020 року історію України – 20 учнів;

15.07.2020 року географію – 8 учнів.

За результатами річного оцінювання 3 учні 11 класу є претендентами на нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» це:

ончук Марина Вікторівна;

-Кулікова Анастасія Ігорівна;

-Маширова Анна Юріївна.

У Кременчуцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 20 учні перших і других класів здійснюють навчання  за програмою Нової української школи. Одним із ключових компонентів НУШ є сучасне освітнє середовище, яке передбачає перегляд зміни фізичного, просторово-предметного оточення, програм та засобів навчання. У нашому закладі  вже створено такі кабінети, у яких умови для навчання дітей спрямовані на розвиток дитини та її мотивації до навчання. Тут є мобільні робочі місця, які легко трансформуються для групової, командної та проєктної роботи. У кожному класі є зона пізнавально-навчальної діяльності, творчі осередки, змінні тематичні та комунікативні зони, читальний куточок, осередок гри, юного дослідника, зона відпочинку, зона вчителя.

Також усі кабінети обладнані сучасними технічними засобами: комп’ютерами, плазмовими телевізорами, МФУ (багатофункціональними пристроями), магнітно-маркерними дошками та фліпчартами, які допомагають підвищити якість навчання й швидше адаптуватись до навколишнього середовища. У наявності 4 ламінатори, математичні планшети, набори геометричних фігур, танграми, ігрові набори для дітей, конструктори LEGO, рахункові палички Кюізенера.

Обладнання для НУШ підбирається не тільки у відповідності з осередками простору, вибір приладів, матеріалів також підпорядковується освітнім галузям.

Деякі учні воліють працювати на самоті, щоб виконувати завдання, читати, писати, рахувати або рефлексувати. Запасний стіл і стільці можна використовувати для зони тиші.

Кожен учитель початкових класів працює не просто в світлому затишному класі, а й має технічно обладнане комп’ютеризоване місце.

Усі вчителі мають вищу категорію, пройшли підготовку для роботи за програмою НУШ, отримали сертифікати. Це дало змогу сповна забезпечити кадрову складову впровадження Нової української школи в освітній простір.

Учителі приділяють багато свого часу, щоб навчання в НУШ було цікавим і радісним. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання сучасних ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання тощо. Тому освітній простір гнучкий, періодично оновлюється з метою створення різноманітних можливостей для різних видів діяльності, а зонування у класних кімнатах має своєрідне оформлення для максимальної навчальної мотивації і розвитку особистості.

У школярів не згасає мотивація до навчання, кожен потребує  уваги на особистісному рівні. 

Харчування в закладі організовано відповідно до вимог чинного законодавства, на підставі єдиного меню, розробленого інженером-технологом Департаменту освіти з урахуванням вимог до щоденної різноманітності страв протягом тижня, норм харчування для відповідних категорій, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області «Про визначення вартості денного раціону страв харчування вихованців і учнів у закладах освіти комунальної власності» від 19.03.2019 № 385, на підставі наказів по школі «Про організацію харчування учнів 5-11класів та вихованців ГПД за рахунок коштів батьків у 2019-2020н.р» № 244 від 30.08.2019, «Про організацію гарячого харчування учнів 1-4класів та дітей пільгових категорій у 2019-2020н.р.» № 247 від 02.09.2019.

З метою розроблення та впровадження гігієнічних вимог та постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР відповідно до законодавства, у закладі затверджене положення про групу НАССР, розроблені програми-передумови згідно з Наказом МінАПК № 590 від 01.20.2012 р. «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» відповідно до потреб здійснення виробничої діяльності Кременчуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 20 та реалізації вимог законодавства у сфері безпечності харчових продуктів.

Відповідно до плану роботи школи здійснюються перевірки стану харчування учнів адміністрацією школи, членами батьківського комітету.

У школі працює постійно діюча комісія з контролю організації харчування, яка проводить періодичні та несподівані перевірки роботи харчоблоку, буфету щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм, правильності збереження, термінів реалізації продуктів харчування, дотримання рецептури і технології приготування страв тощо. Результати перевірок фіксуються в журналі контролю харчування.

Працівники харчоблоку дотримуються режиму харчування учнів, технологічного процесу обробки продуктів (заготівля, зберігання продуктів). У належному стані перебуває устаткування харчоблоку: наявні плити, виробничі столи, марковані обробні дошки, спеціальне обладнання, холодильна побутова техніка, оновлено інвентар, посуд. У школі затверджені графіки чергування, щоденне меню вивішене на видному місці, ведуться картотеки страв, журнали бракеражу готової та сирої продукції, журнал контролю харчування учнів та журнал батьківського контролю.

Через буфет здійснюється реалізація продукції: негазована вода, соки, хлібобулочні вироби, бутерброди, печиво, вафлі. Стовідсотково забезпечено всіх учнів питною водою.

На початок 2019-2020 н.р. у закладі харчувалося 656 учнів. З них:

  • учнів 1-4 класів - 345 (100%);

  • учнів 5-9,11 класів, ГПД – 265 (за батьківські кошти);

  • дітей, позбавлених батьківського піклування – 3,

  • діти – сироти – 2,

  • діти-інваліди – 5,

  • діти з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною формою навчання – 7;

  • учнів, батьки яких є учасниками бойових дій (АТО) 20,

  • учнів із малозабезпечених сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям” – 9.

Організація безкоштовного харчування учнів 1-4 класів та дітей пільгових категорій у школі забезпечується на основі відповідних документів: Закону України від 01.06.2000р. №1768-ІІІ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», постанов Кабінету Міністрів України № 856 від 19.06.2002р. «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» та від 02.02.2011р. № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість», рішень виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, довідок, наданих управлінням соціального захисту населення Автозаводської та Крюківської районних рад департаменту праці, соціального захисту населення та питань АТО, заяв батьків учнів.

Учні пільгових категорій (діти-сироти, діти-інваліди, діти, позбавлені батьківського піклування, діти з особливими освітніми потребами, із малозабезпечених сімей, учні, батьки яких, або особи, що їх замінюють, є учасниками бойових дій) 100% забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням.

Станом на березень 2020 року гарячим харчуванням було охоплено 596 учнів школи. З них:

  • учнів 1-4 класів - 348 (100%);

  • учнів 5-9,11 класів, ГПД – 201 (за батьківські кошти);

  • дітей, позбавлених батьківського піклування – 3,

  • діти – сироти – 2,

  • діти-інваліди – 4,

  • діти з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною формою навчання – 8;

  • учнів, батьки яких є учасниками бойових дій (АТО) 19,

  • учнів із малозабезпечених сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям” – 11.

У ЗОШ № 20 інклюзивна форма навчання діє шість років поспіль. Учні з особливими освітніми потребами навчаються взагальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, – це є альтернативою інтернатній системі і є вимогою не лише часу, а і з моменту ратифікації Конвенції ООН про права інвалідів – одним із міжнародних зобов`язань нашої держави.

За останні роки кількість школярів з особливими освітніми потребами у ЗОШ № 20 зросла, а тому існує тенденція до збільшення інклюзивних класів і виникає нагальна потреба в забезпеченні учнів з особливими освітніми потребами якісною освітою. У Кременчуцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 20 інклюзивне навчання для учнів організовано з дотриманням вимог чинних нормативно-правових документів, що регулюють питання інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами (постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» (зі змінами та доповненнями), Постанова КМУ від 21.08.2019 р.№773 «Про внесення змін до Постанови КМУ від 23 квітня 2003 р. №585».

Загальна кількість класів з інклюзивним навчанням - 6 класів: 3-А ( 3 учні), 3-Б (2 учнів),4-В(1 учениця), 6-Б (1 учениця), 7-Б (1 учень), 8-Б (2 учні), усього учнів – 10. Для організації інклюзивного навчання цих дітей у нашій школі створено належні умови: призначено 5 асистентів вчителів з інклюзивним та інтегрованим навчанням, які здійснюють соціальний супровід дітей, для проведення корекційно-розвиткових занять - логопеда, сурдолога, практичного психолога, соціального педагога, учителя ритміки.

Вхід до школи обладнано пандусом, на кожному поверсі школи для учнів є туалети, корекційно-розвиткові заняття проходять у кабінеті практичного психолога, який забезпечено технічними засобами, дидактичним матеріалом; заняття з ритміки проходять у хореографічному залі.

Навчально-виховний процес у класах з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу, складеного на основі типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами, Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 88 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018році». На основі цього розроблений індивідуальний навчальний план для дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням висновку ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами в закладах освіти здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану

Діти мають можливість користуватися спортивною та актовою залою, комп’ютерним кабінетом, відвідують бібліотечно-інформаційний центр, їдальню (забезпечені безкоштовним харчуванням).

Для навчання дітей з особливими освітніми потребами в колективі створене демократичне середовище, вчитель визначає спільно з іншими педагогічними працівниками рівень досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПP, з батьками дітей тісна співпраця, вони беруть участь у розробці ІПР, постійно відвідують школу, їм надається консультативна допомога про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дитиною з ООП; фахівцями використовуються диференційований та індивідуальний підхід.

Діти з особливими освітніми потребами залучаються до позашкільної роботи відповідно до можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, з урахуванням їхніх побажань, віку, психофізичних особливостей та стану здоров’я, отримуючи при цьому потужний позитивний емоційний заряд. Година Олександр відвідує спортивну школу « Інвоспорт», гурток легкої атлетики та займає призові місця.

Робота педагогічного колективу навчального закладу з охорони праці та попередження дитячого травматизму організована згідно із Законами України «Про охорону праці» та Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 26 грудня 2017 року № 1669.

Вся система роботи закладу з попередження дитячого травматизму укладена, апробована і впроваджується в дію на основі чіткого і дієвого планування.

На основі затвердженого плану укладаються комплексні заходи попередження нещасних випадків з дітьми в навчально-виховному процесі та у побуті. На виконання зазначених заходів видаються організаційні накази, зокрема:

  • Про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу;

  • Про посилення відповідальності вчителів фізичної культури за дотримання вимог щодо навантаження учнів відповідно до груп здоров'я та попередження травматизму

  • Про посилення контролю за дотриманням правил поведінки учнів під час навчально-виховного процесу

  • Про організацію роботи з попередження травматизму учнів в навчально-виховному процесі і в побуті;

  • Про призначення відповідального за профілактику дорожньо-транспортного травматизму;

  • Про чергування вчителів та адміністрації школи у 2019-2020 н.р.

  • Про створення комісії по розслідуванню нещасних випадків.

  • Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини.

  • Про участь у Всеукраїнському конкурсі-рейді «Увага! Діти на дорозі!»

  • Про попередження отруєння грибами.

  • Про підготовку спортивних споруд, баз та майданчиків до роботи в осінньо-зимовому періоді в 2019-2020 н.р.

  • Про заходи щодо попередження травм і загибелі дітей під час пожежі.

  • Про проведення місячника пожежної безпеки.

  • Про організацію роботи з попередження суїцидальної поведінки серед дітей та підлітків та ін.

За необхідністю випускаються накази про посилення техніки безпеки.

З учнями систематично проводяться і фіксуються в журналах бесіди з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Перед весняними, літніми та осінніми канікулами проводяться єдині уроки з безпеки життєдіяльності щодо запобігання дитячого травматизму та записи в класних журналах на відповідній сторінці.

Розроблено пам’ятки для учнів та батьків під час канікул, які класні керівники вклеюють в щоденник кожному учневі.

Заступником директора з ВР розроблено базу маршрутних листів для виходу за територію навчального закладу. На кожний вихід за межі школи видається відповідний наказ та береться дозвіл батьків.

Кожним учителем-предметником проводяться інструктажі перед виконанням завдання лабораторної або практичної роботи, зміною видів роботи на уроках трудового навчання та технологій, фізкультури.

Своєчасно проводяться цільові інструктажі з дітьми та керівниками команд перед виїздом за межі школи: екскурсії, спортивні змагання, предметні олімпіади та конкурси тощо з фіксацією у відповідних журналах.

Класні керівники 1-11 класів щотижня проводять профілактичні бесіди щодо запобігання дитячого травматизму та додаткові профілактичні бесіди з про заборону тютюнопаління та впливу тютюну на організм людини.

Протягом звітного періоду в школі проходили загальношкільні Тижні з безпеки життєдіяльності:

Тиждень знань Правил дорожнього руху на тему «Знання Правил дорожнього руху – безпека вашого життя!»

Тиждень знань Пожежної безпеки на тему: «Не будьмо байдужими – врятуємо наш світ від пожеж!»

Тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності на тему: «Вести здоровий спосіб життя – це модно!»

Тиждень безпеки життєдіяльності на тему: «Безпека – це мета, а безпека життєдіяльності – засоби, шляхи, методи її досягнення»

Листопад кожного року - місячник превентивного виховання. У цьому навчальному році проведено близько сорока заходів щодо формування навичок свідомої поведінки (цикл тренінгових занять за програмою «Рівний рівному», акція «16 днів проти насильства», класні години, присвячені Всесвітньому Дню прав дитини, рейди «Сім’я», «Урок», «Дозвілля», профілактичні бесіди з учнями, схильними до правопорушень, за участю інспектора поліції СЮВ Кременчуцького ВП ГУНП Калініченко Ю.В. та ін.).

З метою вироблення в учнів навичок правильної поведінки під час виникнення пожеж, попередження електротравм, харчових отруєнь, загибелі дітей на воді тощо в школі протягом навчального року організовуються різні заходи:

Тематичні класні години («Подбай про своє здоров'я»)

Конкурси малюнків, стіннівок, плакатів («Вогонь буває різним»)

Конкурс колажів і рекламних проспектів («Пожежо- та вибухонебезпечні предмети»)

Вікторини, конкурси ерудитів («Бережи себе»)

Складання пам'яток, «вузликів на пам'ять» («Знати, щоб жити!»)

Складання віршів, казок

Виставки «фотозвітів» («Дорога до школи та додому»).

Написання диктантів («Профілактика отруєнь грибами») та ін.

Розроблено цикл бесід з охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів на навчальний рік. Ці бесіди проводяться класними керівниками двічі на тиждень (Бесіди з правил поведінки та ТБ «Вміємо безпечно відпочивати в таборі», екскурсія до пожежної станції, перегляд та обговорення фільму «Стихійні лиха», заняття «Я дотримуюсь ЗСЖ»).

Педагоги школи і класні керівники зокрема, створюють електронні презентації для мультимедійного супроводу класних годин, тематичних заходів (класних і загальношкільних).

Проводяться бесіди шкільної медсестри з профілактики дитячого травматизму та попередження негативних явищ в учнівському середовищі.

Систематично проводяться зустрічі з працівниками ДАІ, поліції, пожежної охорони з метою профілактики дорожньо-транспортного та побутового травматизму серед учнів.

У коридорах школи є куточки з різноманітними правилами охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Питання збереження здоров’я учнів на уроках фізичної культури постійно контролюється адміністрацією, батьківською громадою закладу, розглядається на нарадах при директорові та засіданнях педагогічної ради.

З метою запобігання дитячого травматизму під час освітнього процесу у закладі організовано чергування класів, учителів, членів адміністрації.

При школі діють табори відпочинку з денним перебуванням «Дивограй та «Юний дипломат». Начальниками таборів та вихователями щоденно проводилися навчання дітей правилам безпеки життєдіяльності, правилам дорожнього руху, протидії торгівлі людьми тощо.

Великого значення педагогічний колектив надає роботі з батьками в даному напрямі. Питання профілактики дитячого травматизму в побуті обговорюється на батьківських зборах, на засіданні ради закладу у формі лекцій, бесід, тренінгів, диспутів, «відкритих діалогів», складання пам'яток на канікули.

На сайті школи створено розділ «Охорона праці», в якому розміщено пам’ятки для учнів та учителів, методичні рекомендації щодо запобігання дитячого травматизму тощо.

У кожному кабінеті школи наявний Журнал оперативного контролю стану охорони праці та пожежної безпеки, у якому відповідальні за кабінет учителі роблять необхідні записи.

За звітний період не було зафіксовано жодного випадку травмування учнів, які б призвели до довготривалого пропуску навчальних занять, - це свідчить про плідну роботу педагогічного колективу школи щодо попередження дитячого травматизму.

З метою забезпечення належного контролю та аналізу системи роботи школи з безпеки життєдіяльності особлива увага приділяється таким напрямам:

- заступником директора з НВР, відповідальним за охорону праці та безпеку життєдіяльності в школі, проводиться своєчасна перереєстрація інструкцій з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- на засіданнях педагогічних рад розглядається питання дієвості шкільної системи профілактики дитячого травматизму (квітень «Про систему роботи школи з ОП та БЖ із працівниками та учнями»;

- на кожній нараді при директорові (1 раз на місяць) розглядаються нагальні питання з охорони праці та безпеки життєдіяльності (вересень «Про правила поведінки та безпеки життєдіяльності при проведенні ремонтних робіт на території школи»);

- системне відвідування адміністрацією школи класних годин, позакласних заходів, уроків «Основ здоров'я»;

- вчасне і повне обстеження та оформлення відповідних актів і дозволів;

- моніторингові дослідження різних напрямів навчально-виховної роботи з попередження травматизму серед учнів;

- тісна співпраця педагогічного колективу з радою школи, батьками, спеціальними службами і відомствами.

Відповідно до Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Кременчуцького міського науково-методичного центру щодо організації та проведення методичної роботи з педагогічними кадрами, згідно Концепції «Нової української школи», з метою підвищення фахового рівня вчителів школи, їх готовності до інноваційної діяльності, а також відповідно до завдань, визначених у наказі по школі № 290 о/д від 20.09.2019 р. «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2019-2020 н.р.». У 2019-2020 н.р. діяльність педагогічного колективу була спрямована на реалізацію нової методичної проблеми «Створення системи гармонійного розвитку, саморозвитку та самореалізації творчої особистості школяра в соціально-культурному просторі в умовах нового освітнього середовища» на теоретичному етапі.

Протягом минулого навчального року навчально-виховний процес забезпечували 68 педагогічних працівників. Із них: 40 - спеціалісти вищої категорії, 11 - І категорії, 4 - ІІ категорії, 5 – спеціалістів. 8 учителів школи мають звання «Учитель-методист», 13 - «Старший учитель», 1 учитель нагороджений знаком «Відмінник освіти України».

Методична робота в школі організовувалась через традиційні колективні та індивідуальні форми. Працювали 7 методичних об’єднань, 3 творчі групи, учителі брали участь у конкурсах, семінарах, майстер-класах, проходили курсове підвищення кваліфікації. Діяльність методичних об’єднань була спрямована на конструктивну, оперативну роботу, яка сприяла участі педагогічних працівників у різних формах роботи. Головними завданнями у методичній роботі були: активізація інноваційного потенціалу педагогічних працівників, створення умов для розвитку та самореалізації творчої особистості учителя та учнів, активне використання ІКТ у навчально-виховному процесі.

Керівниками методичних об’єднань Севастьяновою Л.І., Крикуновою Н.М., Самарською І.А., Шелудько В.В., Федоренко Л.П., Лукашенко С.В., Адаменком В.І. проведено аналіз за попередній рік, намічено завдання на 2019-2020 навчальний рік, опрацьовано методичні рекомендації щодо вивчення окремих предметів у 2019-2020 навчальному році, перехід на нові програми, Критерії оцінювання навальних досягнень.

Згідно з річним планом роботи школи проводилися засідання педагогічної ради. Продовжили роботу творчі групи: «Основи гуманно-особистісної педагогіки в освітньому процесі» (керівник Кобець І.В., учитель початкових класів); «Використання активних та інтерактивних методів навчання на уроках природничого циклу» (керівник Галаган Н.М., учитель географії) та «Адаптація учнів 1-х, 5-х – важлива передумова успішного навчання» (керівник Островська Т.Ю., практичний психолог).

Адміністрацією школи в I семестрі було вивчено питання організації навчально-виховного процесу в 1 класі, наступності у навчанні між початковою та основною школою. Проведено психолого-педагогічні консиліуми «Результати адаптації першокласників до навчання в школі» та «Результати адаптації п’ятикласників до навчання в середній школі».

Відповідно до річного плану роботи школи на 2019-2020 н.р. та плану роботи Кременчуцького міського науково-методичного центру, згідно з графіком внутрішньошкільного контролю, наказу по школі «Про порядок вивчення стану викладання предметів у 2019-2020 навчальному році» від 18.09.2019 р. № 283 о/д, забезпечення реалізації Державних стандартів базової й повної середньої освіти, у I семестрі було вивчено стан викладання фізичної культури, основ здоров’я, української мови та літератури, у ІІ семестрі вивчався стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з історії та правознавства.

Проведена значна робота з оволодіння інноваційними технологіями навчання та впровадження їх у навчально-виховний процес. Удосконалювалась робота над поглибленням знань учнів з теорії і методики навчання та виховання, психології, науково-теоретичної підготовки з дисципліни та методики її викладання.

Активізувалася робота методичних об’єднань під час проведення предметних тижнів і декад.

 

З метою збереження і розвитку інтелектуального потенціалу, підтримки талановитих школярів і творчої праці педагогічних працівників, наказу по школі «Про проведення предметних тижнів у 2019-2020 н.р.», розроблялися та затверджувалися Плани проведення предметних тижнів, на шкільному сайті висвітлювалися заходи проведеного тижня, усі матеріали оформлювалися до методичного портфоліо «Предметні тижні». Цікавими та насиченими були тиждень англійської мови, тиждень предметів філологічного циклу, тиждень предметів естетичного циклу, історії та правознавства,. За підсумками проведеного тижня педагогічної майстерності вчителями випускалися методичні дайджести.

Підсумки проведених тижнів розглядалися на нарадах при директорові та обговорювалися на засіданнях ШМО.

14 листопада 2019 року на базі школи було проведено засідання інтервізійної групи для працівників психологічної служби ЗЗСО з інклюзивними класами навчання.

 

Протягом 2019-2020 н.р. заступник директора з навчально-виховної роботи Довга О.Ю. брала активну участь у роботі міської творчої групи заступників директорів з навчально-виховної роботи «Інноваційний стиль діяльності заступників директорів шкіл».

 

З метою обміну новітніми напрацюваннями з питань гуманізації освітнього процесу, знайомством з досвідом кращих педагогів-гуманістів України,  підтримання й поширення ідей гуманізму, 13-14 вересня 2019 року учитель початкових класів Кобець Ірина Вікторівна  взяла участь у Всеукраїнській науково-практичній майстерні  з гуманної  педагогіки  «Гуманізація – найкоротший шлях до особистості», що відбулася на базі навчально-оздоровчого комплексу «Ерудит» при Кременчуцькому педагогічному коледжі імені А.С.Макаренка.

26-27 жовтня 2019 року за сприяння Міністерства освіти і науки України на базі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова відбулися Чотирнадцяті Всеукраїнські Читання з Гуманної Педагогіки за участю академіка Ш.О.Амонашвілі та Президента Міжнародного центру Гуманної Педагогіки П.Ш.Амонашвілі «Добра воля – найдорожча перемога», у яких також узяла участь учитель початкових класів Кобець Ірина Вікторівна (класний керівник 1-Бкл.)

Курсова перепідготовка здійснювалась у 2019-2020 н.р. згідно з перспективним планом. Відвідуючи курси, педагоги виконали роботи, у яких узагальнили матеріали за індивідуальними методичними темами, поділилися досвідом своєї роботи. Кожен учитель звітував про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів на засіданні шкільних методичних об’єднань.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та «Про захист населення від інфекційних хвороб», дотримуючись рекомендацій Міністерства освіти і науки України (лист від 11.03.2020 №  1/9-154) щодо запровадження карантину для усіх закладів освіти та у зв’язку з його продовженням, з метою якісної організації роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського та забезпечення безперервної післядипломної освіти групи денної та очно-дистанційної форм навчання були переведені на навчання за дистанційними технологіями і працювали в on-line режимі.

Атестація педагогів школи також здійснювалась у 2019-2020 н.р. згідно з перспективним планом. У звітному році атестувалося 20 педпрацівників. На розгляд міської атестаційної комісії були подані матеріали на 15 педпрацівників. З них на присвоєння (відповідність раніше присвоєній) кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 14 осіб, на присвоєння (відповідність раніше присвоєному) педагогічному званню «учитель-методист» - 2 особи, «старший учитель» - 2 особи, відповідність займаній посаді – 1 особа.

Атестація здійснювалася на основі комплексної оцінки рівня кваліфікації педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності вчителів шляхом проведення контрольних робіт, зрізів знань учнів, тестування, відвідування уроків і позанавчальних заходів, з урахуванням думки колег, учнів, батьків, а також наявності друкованих матеріалів педпрацівників, які претендують на присвоєння педагогічного звання.

При проведенні атестації в поточному навчальному році використовувалися різні форми методичної роботи: творчі звіти, презентації досвіду роботи вчителів, які атестувалися, майстер-класи, участь у шкільних і міських семінарах, предметних тижнях.

У ході атестації педпрацівниками здійснено самоаналіз освітньої діяльності, створено методичні посібники. Члени атестаційної комісії надавали допомогу вчителям у складанні індивідуального плану підготовки та проходження атестації, відвідували уроки, позанавчальні заходи педпрацівників, які атестуються.

Усі педпрацівники, які атестувалися у 2019-2020 н.р., брали активну участь у роботі методичних об’єднань, творчих груп, семінарів, педагогічних рад, де звітувалися про роботу, ділилися власними напрацюваннями. Володіють інноваційними освітніми методиками й інформаційно-комунікаційними технологіями, активно їх використовують і поширюють у професійному середовищі.

Розв'язання проблем і завдань школи, затверджених на 2019-2020 навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних успіхів. 

Серед найвагоміших слід відзначити систематичну підготовку дітей до участі у міських та обласних олімпіадах з базових дисциплін. 

У цьому році наша школа також узяла участь у міських олімпіадах з базових дисциплін.

Усього взяли участь – 52 учні, з них переможцями та призерами стали 28 учнів.

По два перших місця маємо з географії та інформаційних технологій, ці учні представляли наше місто на обласному етапі олімпіад.

Крім географії та інформаційних технологій високу результативність забезпечили вчителі хімії, біології та історії (по 3 і більше призових місця).

Більшість предметів тримаються приблизно на одному рівні.

У порівнянні з минулими навчальними роками кращий результат маємо:

  • з хімії – (3) 4,

  • з фізики – (0) 3.

Згідно із затвердженим графіком у лютому 2020 року учні школи брали участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін: з географії Маширова Анна, 11 клас, Кузик Ольга, 8-В клас та з інформаційних технологій Чорний Максим, 11 клас

В результаті маємо трьох переможців: Чорного Максима, переможця ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій, який посів ІІІ місце (Пінчук Я.С.); Кузик Ольгу, переможницю ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, яка посіла ІІ місце (Лєлєкову О.Л.); Маширову Анну, переможницю ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, яка посіла І місце (Галаган Н.М.).

Учні нашої школи взяли участь в ІІ етапі конкурсу з української мови імені Петра Яцика. У результаті маємо два призових місця: ІІІ місце у Кузик Ольги, 8-В, уч. Довга О.Ю. та ІІ місце у Захарченко Анни, 4-В, уч. Севастьянова Л.І.

З метою виховання почуття гордості за свій народ, любові до рідного краю, формування готовності творити добрі справи задля рідної Батьківщини учні нашої школи посіли І місце у міському етапі експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна» за напрямком «Із попелу забуття» - авторську групу пошукового загону «Патріот» нашої школи (керівник  Зубченко Т.В.) за роботу «Роль суспільно-політичних рухів м. Кременчука наприкінці 80-початку 90-х років ХХ ст. у державотворчих зусиллях українського народу».

Велику роботу щодо залучення обдарованих учнів до участі в олімпіадах та конкурсах провели педагоги нашої школи: Севастьянова Л.І., Галаган Н.М., Костогриз Т.В., Самарська І.А., Горбань Т.І., Пінчук Я.С., Сердюк В.М., Войтенко О.А., Малько Т.А., Дем’яненко Т.А., Крикунова Н.М., Довга О.Ю., Ломоносова О.І., Адаменко В.І., Білобров О.Б., Лєлєкова О.Л., Арутюнова О.С.

Держава доручила кожній школі формувати і розвивати молоді таланти, готувати юнь до конкурентного вибору свого місця в житті. Школа не перший рік працює над проблемою: "Формування духовно багатої, відповідальної, національно свідомої, зорієнтованої на загальнолюдські цінності особистості випускника шляхом спільної діяльності школи, сім’ї, громадськості”. Головним напрямком, серцевиною всієї роботи є дитина як найвища цінність суспільства, першооснова збереження генофонду українського народу.

Кожна дитина потребує задоволення потреб у її творчій реалізації, інтелектуального, духовного розвитку. Згідно з планом роботи школи на 2019-2020 навчальний рік уся робота була направлена на проведення заходів, спрямованих на вдосконалення навчально-виховного процесу, вихованості учнів, їх духовного багатства, моральних цінностей.

Виховна робота школи базується на нормативних документах різних рівнів.

Згідно з планом виховної роботи школи на 2019-2020 навчальний рік виховна робота з учнями 1-11-их класів була спрямована на впровадження інноваційних форм і методів роботи, використання ІКТ у навчально-виховний процес з метою формування всебічно розвиненої, соціально адаптованої, громадсько активної особистості учня.

За вказаний період 2019-2020 навчального року виховна робота проводилася за такими пріоритетними напрямками: ціннісне ставлення до суспільства та держави; до людей; до себе; до природи; до праці; до мистецтва.

Втілення виховної мети проводилось через реалізацію наступних виховних завдань:

  1. Формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей.

  2. Запобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності, підліткової злочинності.

  3. Формування необхідних умінь і навичок, які зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки.

  4. Оновлення змісту і форм виховного процесу, передусім – шляхом застосування інноваційних педагогічних технологій.

  5. Посилення співпраці школи та сім’ї для більш успішної реалізації мети та завдань виховної роботи.

Враховуючи сучасні вимоги до виховного процесу в навчальному закладі, у нашій школі створено чітку систему виховної роботи, програму творчого розвитку і саморозвитку на базі проектно-технологічного підходу у вихованні, який дозволяє здійснювати завдання виховання, що у свою чергу призводить до вироблення специфічної структури виховної роботи в школі.

Координаційним центром виховної роботи є методичне об'єднання класних керівників. Основні заходи, що спрямовані на реалізацію річного плану, розроблені та зазначені у плані виховної роботи школи, особистому плані роботи заступника директора з виховної роботи, у планах класних керівників. Питання виховання протягом року систематично розглядалися на нарадах при директорові, нарадах класних керівників, педрадах.

Кожен класний керівник має "Папку виховної роботи", яка містить у собі:

- інформацію про учнів, батьків;

- паспорт здоров'я;

- соціальний паспорт;

- тематику індивідуальних бесід;

- протоколи батьківських зборів;

- плани виховної роботи;

- роботу з соціально неадаптованими учнями та учнями різних категорій.

За структурою виховну роботу в школі можна поділити на чотири ланки: виховна робота адміністрації, робота соціально-психологічної служби, робота класних керівників, робота вчителів школи.

З метою демократизації навчання та виховання успішно працює дитячо-юнацька організація учнівського врядування „КТІД”. Вона є громадським, створеним на добровільних засадах , самодіяльним об’єднанням дітей, підлітків та дорослих. Основною метою діяльності організації є захист прав та інтересів своїх членів, об’єднання зусиль для добрих і корисних справ, розвитку здібностей підростаючого покоління.

Педагогічний колектив школи велику увагу приділяє вихованню в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави. 1 вересня проведено урочисте свято до Дня знань. Протягом першого тижня сформовано органи учнівського співуправління. У вересні-жовтні учні школи взяли активну участь у шкільних акціях - «Благодійний ярмарок», «Макулатуринг», «Каштанові ліки».

Протягом усього навчального року з метою національно-патріотичного виховання молоді були проведені такі заходи:

  • Участь команди школи у міських військово - спортивних змаганнях «Патріот» (вересень 2019 р.)

  • Цикл різноманітних заходів до Дня міста

  • Участь у міському конкурсі патріотичної пісні у ДК «Кредмаш» « Про подвиги, про славу, про відвагу» ( жовтень 2019)

  • Відвідування Дня відкритих дверей у військовій частині 3059 Національної гвардії України (10.10.2019р.)

  • Організація та проведення зональних військово-патріотичних змагань «служити Україні – справа честі та життя» до Дня Захисника України (17.10.2019р.)

  • Участь у міському мітингу, присвяченому Дню гідності та свободи.-20.11.2019 р.

  • Участь у міській акції «Запали свічку» до Дня вшанування жертв голодомору 1933-1934 р.р. (листопад 2019)

  • 3 грудня  активістами  учнівського  об’єднання КТІД  був проведений  благодійний концерт у  комунальному закладі «Кременчуцький обласнийгоспіталь для ветеранів війни»

  • Організація та проведення в школі «Кола Єднання» до Дня Соборності України (22.01.2020р.)

  • Відвідування учнями 9-х класів військового музею АТО (січень 2020р.)

  • Проведення виховного заходу до Дня пам’яті Герої Крут (30.01.2020р.)

  • Участь рою школи «Боривітер» у конкурсах Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») (протягом 2019-2020р.)

  • Проведення у школі Дня Цивільного захисту (24.04.2019р.) (Дистанційно)

  • Онлайн-урок з обговоренням для учнів 8-9 кл. до Дня Європи( 15.05.2019) (Дистанційно)

  • Проведення заходів до Дня пам’яті та примирення і 75- річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (Дистанційно)

Виховуємо в учнів почуття глибокої поваги до Конституції України. Практикуємо проведення таких виховних заходів: година спілкування „Конституція – основний Закон”, „Чому наш прапор жовто-блакитний?”, „Про що розповідає наш Герб”; диспути „Що означає бути патріотом?”; турніри „Юні знавці права”, „Діти та їхні права”; брейн-ринги „Правознавці”.

Правова освіта та виховання, профілактика правопорушень серед підлітків постійно у центрі уваги педагогічного колективу школи. У центрі особливої уваги - неблагополучні сім’ї, де виховуються підлітки, схильні до правопорушень. Чітко працює лекторій «Сімейна розмова». Практикуємо проведення Днів відкритих дверей для батьків, «круглі столи» за участю лікарів, працівників адмінорганів. Ефективною формою роботи є консультації практичного психолога, поглиблене психодіагностичне вивчення дітей «групи ризику», педагогічні практикуми. Оформлені стенди «Поради психолога», скринька довіри. У школі діє шкільна Рада профілактики. До її складу входять учні 9-х та 11-го класів, учителі, практичний психолог, заступник директора з виховної роботи. Кожного місяця проводяться рейди «Урок», «Сім’я» „Дзвінок, „Фільтр, «Дозвілля». У шкільній бібліотеці обладнано куточок „Все про закон” та інформаційний стенд „Закон і ми”. З 2015р. в школі успішно реалізується цільовий проект правовиховної направленості «Я дію відповідально».

Педагоги нашої школи прагнуть, аби процес соціалізації учнів відбувався якомога якісніше та безпечніше, а тому переконані в необхідності проведення заходів та впровадження політики захисту дітей від будь-яких форм насильства.

Пріоритетним напрямом виховної роботи нашої школи є створення та реалізація проекту «Школа – територія без насильства», який розпочався в 2017 році.

10-11 січня 2017 року заступник директора з виховної роботи нашої школи Малько Т.А. взяла участь у тренінгу «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі», який був проведений у м.Полтаві за ініціативи ГО «Жіночий консорціум України». З метою формування спільного бачення проблеми насильства та створення спільного плану дій протягом січня-квітня 2017р. усі педагоги школи, проявивши значну зацікавленість, пройшли навчання за матеріалами, наданими під час тренінгу. У січні 2020 р. також були організовані тренінгові заняття для вчителів, які почали працювати в нашій школі після 2017 р. Педагоги на уроках, заняттях, годинах спілкування, батьківських зборах використовують отримані знання. На даний час колективом школи (учні, учителі та батьки) розроблено єдині правила поведінки, які допомагають функціонувати школі як території без насильства.

Педагогічний колектив дуже зацікавлений в отриманні нових знань, умінь і навичок, які б допомогли створити в школі вільне від насильства середовище, та розуміє, що ефективність роботи в цьому напрямку можлива лише за умови спільної діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу.

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 23.08.2006 р. № 631 «Про вживання вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх» та річного плану школи будується робота з дітьми пільгових категорій. Щорічно у серпні-вересні класні керівники обстежують умови життя і виховання дітей та підлітків - проводиться педагогічна акція „Чим живеш, дитино?”. Мета – відвідування вдома дітей пільгових категорій, вивчення матеріально-побутових умов учнів.

Після обстеження складають списки різних категорій дітей. Списки необхідні для своєчасного надання допомоги дитині, яка її потребує. Так, діти позбавлені батьківського піклування (їх у школі – 2), та сироти (2), забезпечуються безкоштовним харчуванням, єдиними квитками для проїзду у транспорті, шкільною та спортивною формою, відвідують гуртки та секції.

Діти інших пільгових категорій (з багатодітних сімей, малозабезпечені, діти-інваліди, чорнобильці тощо) завжди перебувають у центрі уваги класних керівників та адміністрації школи. За можливістю їм надається посильна допомога. Педагогічний колектив школи працює в тісному зв’язку із ССД Автозаводської районної ради, СПД МВП, ЦССМ, ГО «Євроклуб», ГО «Відродження», ГО «Нове серце».

Класні керівники та класоводи на виховних годинах проводять бесіди щодо профілактики безпритульності, бездоглядності та попередження насильства в сім’ях, залучають учнів пільгових категорій до відвідування гуртків, фізкультурно-спортивних об’єднань, екскурсій та інших заходів. Проводиться велика робота з дітьми, сім’ї яких опинились у складних життєвих обставинах, складена система роботи з такими учнями. Адміністрація веде систематичний контроль за організацією виховної роботи. Ведуться журнали обліку відвідування учнями гуртків, вивчаються результати виховної роботи за окремими напрямками, аналізуються та вносяться корективи у планування. Педагогічний і учнівський колективи, сім’я та громадськість координують свої дії у виховному процесі. У школі складено план внутрішньошкільного контролю за організацією виховної роботи. Контроль за відвідуванням учнями школи ведеться класними керівниками в журналах, черговими, результати фіксуються секретарем у «Журналі обліку учнів, відсутніх на заняттях».

Листопад - місячник превентивного виховання та формування навичок свідомої поведінки, у першій декаді грудня проходить акція «16 днів проти насилля», у рамках яких проведено близько 60 різноманітних заходів.

З учнями школи проводиться робота щодо вивчення і популяризації знань з техніки безпеки. Класні керівники систематично проводять інструктажі з техніки безпеки з фіксацією у відповідних журналах (вступний, первинний, цільовий, повторний).

У вересні кожного навчального року з метою активізації роботи щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму в рамках конкурсу-рейду «Увага! Діти на дорозі!» проводяться наступні заходи:

  • Учні 1-6 класів виготовляють схеми «Дорога додому. Дорога до школи»;

  • В усіх класах проходить єдиний урок з правил дорожнього руху;

  • У інформаційно-бібліотечному центрі школи проходить книжкова виставка «Вивчаємо правила дорожнього руху»;

  • Проводиться виставка-конкурс дитячих малюнків з безпеки
    дорожнього руху для учнів 1-7 класів;

  • Проходить виставка листівок «Увага! Діти на дорозі!» серед учнів 8-11 класів;

  • У 1-11 класах проведено тематичні виховні заходи (вікторини, конкурси, рольові ігри, бесіди).

Систематично проводяться зустрічі з працівниками ДАІ, МВС з метою профілактики дорожньо-транспортного та побутового травматизму серед учнів. З метою профілактики дитячого травматизму в школі організовано чергування вчителів та учнів на перервах.

Належну увагу приділяємо профорієнтаційній роботі з учнями. Кожного року лютий - „Місяць профорієнтації”. Організовуємо індивідуальні зустрічі-бесіди представників ПТУ та технікумів з учнями 9-х класів та їх батьками, Дні відкритих дверей, спільні заходи з учбовими закладами, відвідуємо Міжрайонний центр зайнятості.

Проводимо анкетування учнів для виявлення професійних нахилів та здібностей, тестування, екскурсії до учбових закладів та на підприємства міста.

Державна політика спрямована на максимальне охоплення загальною середньою освітою всіх громадян України шкільного віку, забезпечення їх рівного доступу до загальної середньої освіти, наступності та безперервності якісної освіти, підтримку галузі відповідними фінансовими, матеріальними, людськими та організаційними ресурсами.

Тому з метою виконання ст.53 Конституції України, ст.ст.14, 35 Закону України «Про освіту», ст.ст.6, 18, 21 Закону України «Про загальну середню освіту», ст.ст.19, 21, 24, 25 Закону України «Про охорону дитинства» в Кременчуцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №20 кожного навчального року прослідковується подальше навчання випускників 9-х та 11-х класів.

Так, у 2019р. у школі отримало повну загальну середню освіту 35 учнів, з них вступило до ВНЗ III-IY рівня акредитації – 30 учнів, ВНЗ I-II рівня акредитації - 2 учнів, ПТНЗ - 3 учнів. Базову середню освіту в 2018 році отримало 67 учня, продовжили навчання у 10 класі профільних ліцеїв – 22 учня, ВНЗ I-II рівня акредитації – 25 учнів, ПТНЗ – 20 учнів.

Кожного року організовується відпочинок та оздоровлення учнів влітку. Так у 2019 році в пришкільному таборі з денним перебування «Дивограй» та профільному таборі «Юний дипломат» відпочили 100 учнів.

Наша школа активно співпрацює із громадськими організаціями, позашкільними освітніми установами, які займаються з учнями в позанавчальний час (міські спортивні/танцювальні школи та секції, БДЮТ, МПК, ПК «Дормаш», ПК «Нафтохімік», ОДЮК тощо).

Для забезпечення сприятливих умов розвитку здібностей учнів та їх самореалізації у школі створена система позакласної навчально-виховної роботи, яка містить такі напрямки:

1. Робота з дітьми, що виявляють здібності до вивчення окремих предметів (факультативи, індивідуальні заняття).

2. Групова робота (предметні гуртки, спортивні секції, гуртки художньо-естетичного напрямку).

3. Участь у міських, районних, обласних та всеукраїнських конкурсах.

У цьому навчальному році до гурткової та секційної роботи було залучено 658 учнів.

Результатами діяльності гуртка «Патріот» є:

Пошукова робота. І місце в міському етапі Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Полтавщина – земля моя свята». Напрямок: З попелу забуття « Я по собі залишу неділиму неньку-Україну»

Пошукова робота. Участь у міському конкурсі  «Ми онуки переможців, наша пам’ять – їх вічне життя!», де колектив гуртка представив творчу роботу "Які ви різні паралелі доль або осмислення жіночого досвіду у воєнний час на прикладі приватних історій» (Дистанційно)

Також у нашій школі працює Центр Дитячої Дипломатії, керівником якого є практичний психолог Островська Т.Ю. Протягом 2019-2020 н.р. ЦДД ЗОШ №20 проведені наступні заходи:

1. Постійне накопичення та систематизація літератури з історії, географії, культури та економіки країн-партнерів України.

2. Поповнення банку даних про міста-побратими Кременчука.

3. Засідання ЦДД:

- заняття з гендерного виховання;

- заняття з громадянського виховання;

- заняття з виховання толерантності;

- вивчення особливостей Євросоюзу та країн, що є його членами.

4. Участь та проведення міських заходів до Дня Миру.

5. Участь в акції «Я пізнаю світ» - екскурсія до м.Києва з відвідуванням посольства Республіки Індонезія.

6. Участь у конкурсах з історії та культури країн, які є партнерами України.

7. Інформаційні хвилинки, які проводяться членами клубу по класах з висвітлення подій, що відбуваються в місті у напрямку співпраці з іншими державами, про країни Євросоюзу, тощо;

8. Проведення конкурсу презентацій «Ми вивчаємо Європу».

9. Участь у ХХІ Асамблеї юних народних дипломатів «Діти України виступають за мир».

10. Проведення виставки малюнків та плакатів до Дня миру (вересень 2019 р.)

11. Проведення Уроку Миру для учнів 4-7 класів (20 вересня 2019 р.);

13. Участь юних дипломатів школи в міському проекті «Кременчук – послання миру» ( 13.09.2019);

14. Участь у Всеукраїнському проекті «Книга Добра».

Виховання ціннісного ставлення у молоді до здорового способу життя – пріоритетний напрямок у роботі школи. Реалізації цієї мети були присвячені заходи:

  • Шкільні спортивні змагання «Ну-мо, хлопці!»;

  • Заходи присвячені Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом;

  • Шкільна виставка малюнків «Здоровий спосіб життя»;

  • Участь у міських спортивних змаганнях з волейболу, футболу, легкої атлетики;

  • Проведення онлайн змагань з різних видів спорту та фізичних вправ (Дистанційно).

Протягом 2019-2020 н.р. команди учнів школи взяли участь у всіх міських та зональних спортивних змаганнях, які проводились у залік міської Спартакіади школярів серед збірних команд загальноосвітніх навчальних закладів м.Кременчука. У вересні до Дня фізичної культури та спорту для учнів школи були проведені легкоатлетична естафета, змагання команд 9-х класів з волейболу, виставка стіннівок «Спорт для всіх». Рій школи «Боривітер» протягом навчального року постійно брав участь у міських змаганнях і конкурсах проміжних етапів гри «Джура».

Також формування ціннісного ставлення до здоров’я в учнів школи здійснюється через: випуск листків здоров'я, класні години та бесіди, направлені на зміцнення моральності серед учнів та утвердження здорового способу життя; систематичні виховні години та бесіди про виконання санітарно-гігієнічних норм та правил поведінки в школі. У вересні проводяться змагання до всесвітнього Дня фізичної культури та спорту; олімпійські уроки. Команди учнів школи під керівництвом учителів фізичної культури беруть активну участь в міських спортивних змаганнях. Спеціалісти міського «Центра здоров’я» проводять лекції з профілактики тютюнопаління з використанням відеороліків. У школі постійно відбуваються зустрічі з лікарями різної спеціалізації з метою популяризації санітарно-гігієнічних знань. Навчально-виховний процес у школі побудований із дотриманням санітарно-гігієнічних норм, затвердженими Державними санітарними правилами.

Вихованню ціннісного ставлення у молоді до мистецтва педагогічний колектив школи приділяє багато уваги.

У грудні в школі проведено вертепне дійство «Привітання Святого Миколая» для учнів 1-11 класів та вихованців ДНЗ №11, №25. Для учнів 5-11-х класів шкільним театром «Рукавичка» підготовлено та продемонстровано музичну казку «Лускунчик». А також:

  • Тематичний вечір «Осінній бал» 9-11 кл. ( жовтень 2019)

  • Проведення творчого проекту «Браво» ( 1-11 кл.) ( листопад 2019)

  • Музично-хореографічна казка «Муха цокотуха» (4-А)

  • Персональні виставки робіт талановитих учнів школи.

У школі в позанавчальний час постійно проводяться різноманітні конкурси, фестивалі, вернісажі, вистави, у яких учні мають змогу проявити свої таланти.

Класні керівники постійно влаштовують відвідування учнями вистав, концертів, кінофільмів, організовують екскурсії до міського виставкового залу, музею Реріхів, краєзнавчого музею, дитячої та міської бібліотек тощо.

Діти 1-11 класів традиційно восени беруть участь у акціях «Чисте подвір’я», «Парки – легені міста», «Зелена толока», під час яких діти роблять більш комфортним територію школи та найближчих парків «Ювілейний» та «Придніпровський». Також вихованню ціннісного ставлення до природи присвячені заходи:

  • Проведення акції «Жива газета» - «Наші улюбленці» та «Всеукраїнського уроку доброти» до 4 жовтня – Всесвітнього дня захисту тварин.;

  • Проведення довгострокового проекту по допомозі притулку для собак та кішок «КП Спецсервіс»;

  • Участь у проекті «Хепі мяу для Мурчика» (збирання корму для притулку тварин)

Працюємо над розвитком та вдосконаленням економічного виховання. Практикуємо проведення таких виховних заходів: бесіди „Як виховати у собі справжнього господаря”, „Бережи своє та шкільне майно”, „Як заробляти гроші?”, „Економіка і я”; ігри „Мале підприємство”, „Юний підприємець”; тематична зустріч „Економіка – професія майбутнього”, курси за вибором з основ економіки.

Важливою умовою ефективної навчально-виховної роботи є співробітництво школи і сім’ї.

У школі запроваджено єдину Програму підвищення психолого-педагогічної культури батьківської громадськості школи, яка є розділом плану виховної роботи школи. Основні завдання програми:

  • Налагодження тісного зв’язку школи з батьками.

  • Активізація роботи батьківського сектора щодо роз’яснення законодавства України з питань освіти.

  • Співпраця з органами місцевого самоврядування щодо впливу на батьків, діти яких порушують Статут школи, Правила внутрішнього розпорядку.

  • Аналіз стану навчальних досягнень учнів і виявлення причин байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.

  • Пропаганда педагогічних знань, що зумовлюють підвищення педагогічної грамотності батьків.

  • Сприяння батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома.

  • Допомога батькам обдарованих дітей у розвитку дитячих нахилів і талантів.

  • Впровадження форм роботи з сім’єю, що сприяє гуманізації взаємовідносин "педагоги-батьки".

Тісний взаємозв’язок школи та сім’ї розвивається завдяки педагогічній освіті батьків і залученню їх до виховної роботи. З цією метою в школі працює психолого-педагогічний всеобуч. Двічі на рік відбуваються загальношкільні конференції. Постійно практичним психологом, адміністрацією проводяться бесіди та консультації з батьками. 4-5 разів на рік відбуваються класні батьківські збори. Систематично проводяться різні за методами і напрямками класні родинні заходи, загальношкільні родинні свята. Проводиться залучення батьків до виховної роботи через роботу батьківських комітетів класів та загальношкільного батьківського комітету. Протягом жовтня 2019 року для батьків учнів середніх класів спільно з працівниками сектору превентивної діяльності КМВП були проведені батьківські збори на тему «Закон про відповідальність батьків за виховання дітей».

Під час весняного карантину 2020 року в школі дистанційно здійснювалось не тільки навчання, але велась і активна виховна робота. Класні керівники, використовуючи платформи Zoom, Padlet, Viber. Skypе проводили із учнями своїх класів онлайн виховні години за запланованими темами та бесіди з техніки безпеки. Також було організовано декілька загальношкільних акцій:

  • «Ми пам’ятаємо!» (До Дня Пам’яті та примирення)

  • «Пасхальне дерево»

  • Виставка малюнків до Міжнародного дня довкілля

  • Антистресовий проєкт «Творчість на карантині»

  • Виставка малюнків до Дня цивільного захисту

  • Виставка фото до Міжнародного дня книги

  • Акція «Зроби добру справу!»

  • Виставка малюнків до Міжнародного дня біорізноманіття

  • Виставка малюнків, фото та відео до Дня вишиванки

Усі шкільні новини вчасно висвітлюються на сайті школи та на сторінці www.facebook.com/Кременчуцька-ЗОШ-20

Педагоги та учні школи є активними учасниками виховного процесу, виконують громадські доручення, залучені до роботи гуртків, клубів, спортивних секцій. Рівень ефективності участі всіх класів у виховних заходах високий. Педагогічний колектив школи постійно працює над вдосконаленням форм і методів виховання, координуючи основні напрями.

 

 

Директор ЗОШ № 20 В.НИКИФОРЕНКО